Spectaculaire samenwerking Kidsweek en FutureNL

Spectaculaire samenwerking Kidsweek en FutureNL

Published:

Digi-Kidsweek naar alle basisscholen
Kidsweek en stichting FutureNL slaan de handen ineen om het thema Digitale Geletterdheid echt in de klas te brengen op de Nederlandse basisscholen. Deze samenwerking zetten zij spectaculair kracht bij door samen een Digi-Kidsweek te maken vol met vette weetjes, artikelen en lesmateriaal over technologie. In de internationale CodeWeek (4-12 december) valt deze speciale editie op de mat van alle basisscholen van Nederland!

Deze speciale editie van de Kidsweek is mogelijk gemaakt door Stichting CA-ICT.

Vanaf begin 2018 digitale vaardigheden structureel in de Kidsweek
Stichting FutureNL heeft een methode computational thinking ontwikkeld en deze lessen zijn vanaf 2018 structureel te vinden in de Kidsweek. De lessen worden zo aangeboden dat leerkrachten er direct in de klas mee aan de slag kunnen. Via de website van FutureNL kunnen scholen meer lesmateriaal vinden om met dit onderwerp aan de slag te gaan: https://lessonup.io/app/channel/futurenl/series   

Over Kidsweek
Kidsweek is de weekkrant voor kinderen van 6 t/m 12 jaar. Voor het basisonderwijs heeft Kidsweek in de Klas een lesmethode begrijpend lezen & mediawijsheid en via het platform Samsam een methode burgerschap.

Over Stichting FutureNL
Stichting FutureNL gelooft dat alle Nederlandse kinderen nu digitale vaardigheden moeten ontwikkelen om later maximaal in een digitale wereld te kunnen functioneren. FutureNL zet zich in voor om digitale geletterdheid structureel in het Nederlandse basisonderwijs te brengen door het ontwikkelen van leerlijnen, inventariseren en ontwikkelen van lesmateriaal, het trainen van leerkrachten en PABO studenten. De stichting met ANBI status wordt gerund door bevlogen mensen en ondersteund door het Nederlandse bedrijfsleven.

ZKH Prins Constantijn van Oranje, Raad van Advies van Stichting FutureNL: “Onze kinderen moeten niet alleen gebruikers, maar ook makers van digitale technologie worden. Dit is niet alleen van groot belang voor hun persoonlijke ontwikkeling en hun kansen op de arbeidsmarkt. Het is ook wezenlijk voor de innovatie- en concurrentiekracht van Nederland. Daarom moet digitale geletterdheid meer prioriteit krijgen in het primair- en voortgezet onderwijs.”

Nader contact via:
Ronilla Snellen, directeur en co-founder FutureNL: 06-53449845
Joris van Roemburg, Commercieel Directeur Kidsweek: 06-46445999

Bron: FutureNL